به نظر میرسد این اقدام به منظور کسب بازار جدید در آسیا باشد و رقابت گوگل را با سایر رقبا افزایش دهد.
اشمیت دلیل این توجه و روی آوردن به کرهجنوبی را وجود افراد جوان و در سن دیجیتال و همچنین امکانات سختافزاری پیشرفته در شهرهای مختلف برای دسترسی به اینترنت ذکر کرد. وی همچنین وجود این افراد و امکانات را پایه و اساس تبدیل کرهجنوبی به یک قدرت در تکنولوژی منطقه دانست.
بدیهی است که گوگل نیز قصد دارد مانند سایر رقباوارد بازار بسیاری از کشورهای در حال رشد نظیر چین و کره شده و سهمی از این بازار را به خود اختصاص دهد.
گوگل و سایر رقبایش نظیر یاهو و مایکروسافت پس از اشباع بازار آمریکا و اروپا، به کشورهای در حال رشد و آسیایی روی آوردهاند و به دست گرفتن بازار هر یک از آنها میتواند به منزله پیشی گرفتن از سایر رقبا باشد.
تعدیل امور و عدم احتیاج به فعالیت فوقالعاده باعث گردیده بازار آمریکا و اروپا برای شرکتهایی نظیر گوگل به یک حد ثابت برسد و فعالیت زیادی را برای کسب مشتری جدید، لازم نداشته باشد.
گوگل از سال 2004 در کرهجنوبی فعالیت داشته است ولی همواره از سایتهای محلی کرهجنوبی مانند NHH عقب مانده و سهم عمده بازار را به آنها واگذار کرده است.
ولی گوگل ظاهرا این بار قصد دارد با همکاری با یک شرگت کرهای به نام دائوم(DAUM) از NHH پیشی گرفته و تجارت جدید و سوداوری برای خود انجام دهد.
دائوم تا سال گذشته با یاهو قرارداد مشارکت داشته که به دلیل اختلافات به وجود آمده، مشارکت با آن را کنار گذاشته است و اکنون درصد همکاری با گوگل است.